Digitala Verktyg
Här hittar du information och länkar till digitala verktyg som används eller kan vara till nytta i vardagen
Byggbitens email-domän ligger hos Google, och för att logga in navigerar man till Gmail, alternativt loggar in i Gmail-appen.
Har du frågor kring inloggning, kontakta Frida.
Via Google får vi tillgång till ett flertal verktyg som är molnbaserade och inte behöver laddads ner. För att komma åt verktygen kan du gå till din mejl och trycka på rutnätet i övre högra hörnet.
Fördelen med att arbeta i dessa program är att det går att samarbeta i realtid utan att behöva skicka filer.
Här hittar du verktyg som:
-
Google Sheets (Excel)
-
Google Slides (PowerPoint)
-
Google Docs (Word)
-
Google Chat
-
Google Meet
-
Google Calendar
Bygglet
För att våra rutiner och rapportering ska fungera är det viktigt att vi alla gör rätt när vi registrerar tid, projekt och kostnader i Bygglet. Läs mer i vår Bygglet Guide.
Byggstatus
För projekt där det kräv eller uppskattas att hyresgäster informeras om status i projektet eller andra viktiga delar så använder vi Byggstatus. Som projektledare kan du själv klarmarkera moment, kontakta hyresgäster, söka boendes kontaktuppgifter m.m.
Ett Byggstatus projekt läggs alltid upp av Frida och fylls i enligt denna mall.
MyBusiness Kvitto
Du som har företagskort via First Card behöver registrera kvitton på de köp som görs. Detta görs via MyBusiness Kvitto appen.
Byggbiten Drive
I Byggbitens delade drive så hittar du dokument, grafik, presentationer och mallar. Är du inloggad på din byggbiten-mail har du automatiskt tillgång till dessa.